2-A Sınıfının Kitap Okuma Etkinliği

2-A Sınıfının Kitap Okuma Etkinliği

2-A Sınıfı Öğretmenleri Şaziment ÖRKÜTGİL ile beraber okul bahçemizde kitap okuma etkinliği gerçekleştirdiler.

Kitap Okumanın  Çocuklarımıza Faydaları:

Hayal Dünyasını Genişletir:  Çocuklara hikaye okumak ve onları hikaye okuma konusunda teşvik etmek her ebeveynin sorumluluklarından biridir. Özellikle erken yaşlarda başlanırsa ve aile tarafından da desteklenerek bu durum devam ettirilirse yetişen çocuk hayatta daha başarılı ve kendini ifade etme gücü daha yüksek birey haline gelmektedir. Çocuğun yaşına uygun seçilen kitaplar çocukların hayal dünyasının genişlemesine ve yaratıcı bireyler haline gelmelerine yardımcı oluyor. Sadece çocukluk döneminde değil büyüyüp yetişkin bireyler haline geldiklerinde de en az çocukluk dönemindeki kadar yaratıcı düşüncelere sahip bireyler ortaya çıkıyor. Bu durum günlük yaşantısında olumlu etkiler meydana getirirken iş hayatında da üretken ve çalışkan olmalarını sağlıyor.

  Kelime Dağarcığını Artırır: Hikaye kitabı okuyarak okuma alışkanlığı edinen bir çocuk yıllar içerisinde farklı edebi türlerden de okumaya başlıyor ve bu da kelime dağarcığının fazla olmasına yardım ediyor. Zihninde yüzlerce kelime bulunan bireyle ne diyeceğini bilemeyen birey arasındaki fark gözle görülecek kadar ayırt edilebiliyor. Biri söyleyeceklerini basit bir şekilde dışa aktarırken diğeri söylemek istese de söyleyemiyor, karşısındakini sıkıyor. Bu hal hem iş hayatını hem de kişinin toplum içindeki konumunu etkiliyor. Kitap okuyan kişilerin daha atik, daha uyumlu ve daha başarılı olduğu görülebiliyor.

 Yazı Yazma Yeteneği Oluşturur: Kitap okuma kişinin daha iyi yazı yazmasını da sağlayan en önemli etkendir. Özellikle erken yaşta kitapla tanışmak kişiye bir yazıda cümle düzeninin nasıl olması gerektiğini; düzgün, hatasız cümleler kurmayı ve noktalamayı doğru kullanmayı öğretiyor. Yazı yazabilmek hem okul hayatını hem de günlük hayatta karşılaşılan resmi yazışmalarda büyük kolaylık olarak kişiye dönüyor.

Düzgün Telaffuz Sağlar: Çocuklarda konuşmaya başlama evresinde çocuğun kelimeleri doğru kullanamaması görülebilir. Bu durum çocukla olan sözel iletişimin azlığından ya da sözel iletişime geçenlerin çocukla konuşurken bebeksi bir dil kullanmalarından kaynaklı olabilir. Veya çocukla ilgilenen kişilerin yaş olarak büyük olması, ağız özelliklerinin olması çocuğun da onlar gibi telaffuz etmesine yol açar. Bu durumda çocuğun telaffuzunun düzelebilmesi için hikaye kitabı okuma çok etkili bir yöntemdir. Okurken kelimelerin doğru söylenişini de öğrenebilir. Bunun için özellikle sesli okuma faydalı bir etkinliktir.

Genel Kültürü Artırır: Kitap okumak özellikle erken yaşlarda başlanarak okumak kişinin genel kültürünün de artmasını sağlar. Kişinin insanlar tarafından bilgili biri olarak düşünülmesine ve kişiye duyulan saygıda bir artış görülmesine katkıda bulunur.

14.04.2023 241

14-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-202314-04-2023